PERKHIDMATAN AS-SYI'RA

Kembara Angkasa, PFSM menawarkan perkhidmatan melalui pendekatan ilmu Falak (Astronomi Islam) untuk sekolah, IPT, Politeknik, Kolej Komuniti, Institut-institut Latihan, Surau, Masjid & Kawasan Perumahan untuk menganjurkan program-program yang bermanfaat seperti:
* Ceramah/Kuliah Motivasi Falak * Cerapan Langit Malam (bulan, bintang, planet dll) * Cerapan matahari * Pameran falak @ sains * Bengkel, Seminar dan Kem Falak (Cth: Bengkel Arah Kiblat & Waktu Solat, Kem Motivasi Ahli Falak Muda dll) * Penentuan dan Semakan Arah Kiblat kediaman dan surau premis perniagaan.

Hubungi: 013 300 5006 - Emel: assyiradihati@gmail.com

ALBUM PHOTO MURAH & MUDAH

Wednesday 23 May 2012

KELAS Penyediaan JAM SURIA (MIZWALA/SUNDIAL) & TONGKAT ISTIWA


Salam kasih buat sahabat-sahabat yang dikasihi...

Syukur Alhamdulillah kerana saya telah diberi peluang oleh Allah SWT untuk mengikuti bengkel yang cukup bermakna ini. Bengkel ini telah dianjurkan oleh Dr. Ibno Azli Ibrahim melalui Kelab Kembara Angkasa UKM yang telah bermula dari jam 9.00 pagi sehingga 5.00 petang. Bengkel ini telah disertai oleh Krew Kembara Angkasa UKM & USIM. Tenaga pengajarnya ialah Tuan Syed Kamarulzaman Syed Kabeer (YDP PFSM).

Saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada Al-Fadhil Dr. Ibnor dan Tuan Syed Kamarulzaman serta semua yang terlibat. Sedikit bingkisan yang saya kongsikan untuk sahabat-sahabat. 

MENDOKONG TRADISI ILMUAN FALAK ISLAM



 Ngaji kitab dulu... 
Kelas @ masjid..
Proses buat tongkat istiwa bermula..
Haa..team muslimin mula tunjuk taring..
Team muslimat pun nak tunjuk taring jugak...
Inilah cikgunya, Tuan Syed Kamarulzaman Syed Kabeer. Terima kasih cikgu.
  Inilah pelajar-pelajarnya..Krew Kembara Angkasa, PFSM.

3 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...