PERKHIDMATAN AS-SYI'RA

Kembara Angkasa, PFSM menawarkan perkhidmatan melalui pendekatan ilmu Falak (Astronomi Islam) untuk sekolah, IPT, Politeknik, Kolej Komuniti, Institut-institut Latihan, Surau, Masjid & Kawasan Perumahan untuk menganjurkan program-program yang bermanfaat seperti:
* Ceramah/Kuliah Motivasi Falak * Cerapan Langit Malam (bulan, bintang, planet dll) * Cerapan matahari * Pameran falak @ sains * Bengkel, Seminar dan Kem Falak (Cth: Bengkel Arah Kiblat & Waktu Solat, Kem Motivasi Ahli Falak Muda dll) * Penentuan dan Semakan Arah Kiblat kediaman dan surau premis perniagaan.

Hubungi: 013 300 5006 - Emel: assyiradihati@gmail.com

ALBUM PHOTO MURAH & MUDAH

Monday 1 October 2012

Terima kasih penduduk Kg. Kuantan, Klang

Salam hormat daripada bicaraassyi'ra...

Syukur Alhamdulillah penulis panjatkan kerana telah diberi kekuatan dan kesihatan yang baik oleh Allah swt untuk bersama-sama warga Kg. Kuantan dan sekitarnya dalam program Forum 'Jom Hijrah Tolak Jahiliah' yang telah dianjurkan oleh pihak Masjid Kg. Kuantan pada semalam (Ahad, 30 September 2012/14 Zulkaedah 1433h).

Dalam program tersebut, PFSM telah dijemput untuk turut serta dan membuat jualan sijil tarikh lahir hijri dan cendeharati falak. Syukur Alahamdulillah, sambutan yang baik daripada penduduk yang hadir untuk memiliki sijil tersebut sebagai 'koleksi yang berharga' untuk diri sendiri. Ada yang buat untuk ibu bapa sebagai hadiah, ada yang buat untuk satu keluarga. Kerana kelainan pada sijil ini mengandungi gambar, fasa bulan kelahiran, tarikh lahir hijri dan hari kelahiran. Di samping itu juga terdapat beberapa aktiviti jualan turut disediakan sepanjang forum berlangsung. Program telah berlangsung daripada jam 5.00 petang sehingga 12.00 tengah malam.

Dalam program tersebut, KKA telah berkesempatan untuk membuat cerapan bulan penuh yang memberi ruang dan peluang kepada penduduk untuk melihat lebih dekat. Walaupun persekitaran yang kurang 'membantu' cerapan. Namun, cerapan tetap dijalankan juga untuk memberi peluang kepada masyarakat yang hadir daripada pelabagai lapisan umur untuk melihatnya. Cerapan dan aktiviti jualan tamat kira-kita jam 11.45 malam. Penulis tiba di rumah di Nilai kira-kira jam 2.00 pagi.

Di sini, penulis mewakili PFSM ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada pihak masjid dan penduduk kampung khususnya kerana telah menjemput PFSM. Tidak dilupakan kepada Krew Kembara Angkasa yang terdiri daripada Wani, Huda dan keluarga (Wardah dan Ustaz Zul) serta Sham (Ahli baru KKA) yang telah sudi meluangkan masa dan tenaga bersama KKA. Semoga sumbangan dan jasa baik kalian hanya Allah SWT sahaja yang mampu membalasnya.

Lihat Galeri Gambar di sini, Terima kasih.




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...