PERKHIDMATAN AS-SYI'RA

Kembara Angkasa, PFSM menawarkan perkhidmatan melalui pendekatan ilmu Falak (Astronomi Islam) untuk sekolah, IPT, Politeknik, Kolej Komuniti, Institut-institut Latihan, Surau, Masjid & Kawasan Perumahan untuk menganjurkan program-program yang bermanfaat seperti:
* Ceramah/Kuliah Motivasi Falak * Cerapan Langit Malam (bulan, bintang, planet dll) * Cerapan matahari * Pameran falak @ sains * Bengkel, Seminar dan Kem Falak (Cth: Bengkel Arah Kiblat & Waktu Solat, Kem Motivasi Ahli Falak Muda dll) * Penentuan dan Semakan Arah Kiblat kediaman dan surau premis perniagaan.

Hubungi: 013 300 5006 - Emel: assyiradihati@gmail.com

ALBUM PHOTO MURAH & MUDAH

Monday 6 May 2013

Terima kasih Sek. Raja Perempuan Taayah, Ipoh


Semoga sihat semuanya...buat pertamanya untuk tahun 2013 ini, saya memulakan aktiviti saya dengan memenuhi undangan daripada Sekolah Raja Perempuan Taayah (SRPT), Ipoh pada 23 April 2013 (Selasa) untuk mengadakan pameran & berkongsi serba sedikit ilmu yang ada dengan adik-adik di sana. Seronok sangat sebab depa 'sporting' dan bagi sokongan.Program yang last saya ikut pon pada bulan September 2012 dengan adik-adik SMK Seri Saujana. Lepas pada itu, sibuk sikit dengan penulisan tesis saya.

Kunjungan saya ke SRPT Ipoh ini adalah bersama dengan sahabat-sahabat Kembara Angkasa, Persatuan Falak Syar'i Malaysia (PFSM). Kebanyakkan aktiviti saya adalah melalui Kembara Angkasa PFSM kerana saya merupakan salah seorang ahlinya. Di SRPT, kami mengadakan pameran sempena Minggu Sains 2013 di mana adik-adik pun turut terlibat dalam pameran tersebut dengan pelbagai bahan masing-masing.

Pada sebelah malamnya, sepatutnya diadakan cerapan langit malam. Namun, keadaan cuaca tidak mengizinkan kerana hujan masih turun sejak dari petang lagi. Dalam masa itu, saya gantikan dengan dengan perkongsian ilmu dengan adik-adk berkaitan kehebatan ciptaan Allah SWT pada angkasa-Nya. Syukurlah segalanya berjalan dengan lancar. Sebaik sahaja tamat program tersebut, saya dan sahabat kembara terus pulang ke rumah kerana ada urusan lain pada keesokannya.

Saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada pihak warga SRPT kerana menerima kehadiran kami yang diuruskan oleh team Ustaz Mahadir. Untuk adik-adik, segala yang dikongsikan jangan lupa disebar-sebarkan ilmu itu walau sedikit. Mohon banyak kemaafan dan kekurangan jika terdapat kekhilafan sepanjang saya dan Krew Kembara Angkasa berada di sana.


Klik gambar untuk lihat gambar berikutnya



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...