PERKHIDMATAN AS-SYI'RA

Kembara Angkasa, PFSM menawarkan perkhidmatan melalui pendekatan ilmu Falak (Astronomi Islam) untuk sekolah, IPT, Politeknik, Kolej Komuniti, Institut-institut Latihan, Surau, Masjid & Kawasan Perumahan untuk menganjurkan program-program yang bermanfaat seperti:
* Ceramah/Kuliah Motivasi Falak * Cerapan Langit Malam (bulan, bintang, planet dll) * Cerapan matahari * Pameran falak @ sains * Bengkel, Seminar dan Kem Falak (Cth: Bengkel Arah Kiblat & Waktu Solat, Kem Motivasi Ahli Falak Muda dll) * Penentuan dan Semakan Arah Kiblat kediaman dan surau premis perniagaan.

Hubungi: 013 300 5006 - Emel: assyiradihati@gmail.com

ALBUM PHOTO MURAH & MUDAH

Monday 7 April 2014

Terima kasih jemaah Madrasatul Huda Kg. Sg. Sekah, Nilai


Syukur Alhamdulillah, segala urusan dipermudahkan oleh Allah SWT dalam sesi pertemuan saya bersama jemaah Madrasatul Huda Kg. Sg. Sekah, Nilai pada 28 Mac yang lalu. Kehadiran saya atas jemputan Encik Rosli untuk sama-sama berkongsi ilmu falak dengan jemaah setempat. Sambutan yang diberikan amat menggalakkan.

Program bermula sekitar jam 8.30 malam dengan saya diberikan ruang untuk menyampaikan sedikit ilmu yang ada berkaitan "Angkasaraya Milik SIAPA?". Pelbagai lapisan masyarakat yang hadir untuk sama-sama berkongsi ilmu ini. Program tamat sekitar jam 10.30 malam dan jemaah menunaikan solat Isyak secara berjemaah. Banyak ilmu dan maklumat yang saya perolehi daripada orang-orang lama berkaitan isu-isu semasa... Sangat menarik perbincangan secara 'meja bulat' dengan para jemaah sehingga tidak sedar hari dah larut malam..

Di kesempatan ini, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih buat jemaah yang menguruskan program ini dengan jayanya, nazir, para ustaz dan pak cik-makcik, abang-akak, adik dan jemaah yang hadir menjayakan majlis ilmu ini. Tidak lupa juga kepada jurufoto yang banyak merakamkan gambar.. Mohon maaf atas segala kekurangan yang ada pada diri ini.

Semua foto telah dirakam oleh: Sdr. Firdaus Asri.

Persiapan sebelum kuliah bermula...
Inilah Encik Rosli, orang kuat kuliah falak malam tersebut...
Terima kasih jemaah yang hadir dalam majlis ilmu ini..
Khusyuk.....merenung kejadian angkasaraya yang LUAS ciptaan Allah Yang Maha Pencipta
Emm...inilah saya, biasa-biasa sahaja
Perbincangan 'meja bulat' yang penuh informasi...
Bergambar kenangan dengan sebahagian jemaah yang hadir.. 

1 comment:

  1. mohd azlan baharuddin7 April 2014 at 17:11

    Salam...
    Terima kasih atas perkongsian ilmu..
    Satu pendekatan baru yg cukup menarik...
    Kecil nye dunia ni... Dan besar nye kuasa Allah SWT...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...