PERKHIDMATAN AS-SYI'RA

Kembara Angkasa, PFSM menawarkan perkhidmatan melalui pendekatan ilmu Falak (Astronomi Islam) untuk sekolah, IPT, Politeknik, Kolej Komuniti, Institut-institut Latihan, Surau, Masjid & Kawasan Perumahan untuk menganjurkan program-program yang bermanfaat seperti:
* Ceramah/Kuliah Motivasi Falak * Cerapan Langit Malam (bulan, bintang, planet dll) * Cerapan matahari * Pameran falak @ sains * Bengkel, Seminar dan Kem Falak (Cth: Bengkel Arah Kiblat & Waktu Solat, Kem Motivasi Ahli Falak Muda dll) * Penentuan dan Semakan Arah Kiblat kediaman dan surau premis perniagaan.

Hubungi: 013 300 5006 - Emel: assyiradihati@gmail.com

ALBUM PHOTO MURAH & MUDAH

Wednesday 18 July 2012

JOM Cerap HILAL Ramadhan!!!!



Cerapan HILAL Ramadhan Kembali..


Salam penghujung Sya'aban buat sahabat-sahabat...

Kita sudah berada di penghujung Sya'aban yang tersayang. Tak lama lagi kita akan bersahabat dengan Ramadhan yang MULIA. Sudahkah kita bersedia untuknya? Semoga pengajaran tahun lalu akan menjadikan kita lebih bersedia untuk tahun ini.

CERAPAN HILAL? Sudah tentu sahabat-sahabat falak saya sudah membuat persiapan untuk cerapan hilal Ramadhan esok hari, 29 Sya'aban 1433H. Bagaimana pula dengan orang awam yang lain??anda juga digalakkan hadir untuk sama-sama mengambil peluang melihat melihat sendiri bagaimana cerapan hilal dilakukan oleh sahabat-sahabat falak kita. Sememangnya kita sedia maklum, kita menggunakan KAEDAH RUKYAH DAN HISAB untuk melihat hilal ini. Nanti saya akan kongsikan apa itu kaedah rukyah dan hisab.

Untuk cerapan esok, negara kita mempunya 29 tempat cerapan hilal rasmi di seluruh negara. (klik sini) Di setiap negeri pun ada. Jangan risau. Cuma kita nak pergi atau tak nak je..Buat sahabat-sahabat falak, selamat membuat persiapan yang terbaik. Dengar ceritanya, sahabat-sahabat di Selangor sibuk membuat persiapan untuk MAJLIS PERASMIAN BALAI CERAP SELANGOR sempena cerapan hilal Ramadhan kali ini. Saya doakan semoga semuanya berjalan dengan lancar dan berjaya. TAHNIAH untuk Jabatan Mufti Negeri Selangor.

Baitul Hilal Teluk Kemang yang baru bila pula nak rasmi yer???

Balai Cerap Selangor, Sabak Bernam yang akan dirasmikan oleh D.Y.M.M Sultan Selangor pada esok hari,19 Julai 2012/29 Sya'aban 1433H

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...